معرفی مراکز خرید در ارومیه

خانهمجله سیتادیوممجله سیتادیوممعرفی مراکز خرید در ارومیه

مراکز خرید در ارومیه

معرفی مراکز خرید در ارومیه

ارومیه به عنوان مهم‌ترین شهرستان آذربایجان غربی از مراکز خرید و بازارهای متنوعی برخوردار است. مراکز خرید ارومیه به دو دسته سنتی و مدرن تقسیم می‌شوند. در این مقاله قصد داریم مهم‌ترین مراکز خرید ارومیه را معرفی کنیم. ابتدا می خواهیم در مورد مجتمع‌های بزرگ تجاری و پاساژهای ارومیه صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

مجتمع تجاری تفریحی سیتادیوم ارومیه

مجتمع تجاری سیتادیوم ارومیه

سیتادیوم بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین مرکز تجاری تفریحی زنجیره‌ای شمال غرب کشور است که با هدف ایجاد محیطی شاد و سرزنده و با ارائه برنامه‌های متنوع برای سرگرمی خانواده‌ها ایجاد شده است. از امکانات ویژه سیتادیوم می‌توان به موقعیت مکانی عالی و به دور از ترافیک، پارکینگ رایگان، خانه بازی، فودهال بزرگ سیتامیت و رستوران‌های معتبر و وجود فروشگاه‌های پوشاک از برندهای شناخته شده اشاره کرد. لازم به ذکر است که شعبه رشت سیتادیوم نیز در حال آماده‌سازی است و به زودی به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

برای آشنایی بیشتر با سیتادیوم ارومیه اینجا کلیک کنید.

 مرکز خرید تورک مال

یکی دیگر از مراکز خرید ارومیه مرکز خرید تورک مال است که جز مدرن ترین و جذاب ترین مجتمع های تجاری است. این مرکز خرید برای افرادی که به دنبال شیک‌ترین و گران‌ترین کالاها هستند بسیار مناسب است.

مرکز خرید تورک مال شامل ۵ طبقه است که دارای هایپر مارکت، فروشگاه‌های متنوع پوشاک، کیف، کفش، امکاناتی چون شهربازی فوت کورت و…است که بعد از کلی خرید و صرف انرژی می‌توانید از غذاهای سنتی و فست فود این مجتمع هم لذت ببرید. در مرکز خرید تورک مال می‌توانید تجربه خریدی بی‌نظیر از بهترین فروشگاه‌های ارومیه را داشته باشید.

آدرس: مرکز خرید تورک مال واقع درآذربایجان غربی، ارومیه، خیابان شهید بهشتی است.

 مرکز خرید برلن

برلن از قدیمی‌ترین بازارها و مراکز خرید در ارومیه است که از فروشگاه‌ها و مغازه‌های بسیاری برخوردار است. این مرکز خرید برای همه اقشار مناسب است زیرا محصولات برند در آن کمتر به فروش می‌رسد. یکی از نقاط قوت این مجموعه برخورداری از خانه بازی برای سرگرمی و نگهداری کودکان است. درواقع مرکز خرید برلن متشکل از بهترین فروشگاه‌ها در ارومیه برای همه سلیقه‌ها است.

آدرس: ارومیه، شهرک فرهنگیان، خیابان اول شمالی

 پاساژ برلیان ارومیه

پاساژ برلیان یکی از بازارهای قدیمی ارومیه است که شامل ۵ طبقه است. طبقه اول این پاساژ مربوط به فروشگاه‌های مختلف با انواع لوازم گوناگون است.

این پاساژ جز فروشگاه‌های قدیمی در ارومیه است که به دلیل قرارگیری در یک منطقه شلوغ در ارومیه روزانه افراد زیادی به آنجا برای خرید می‌روند.

این پاساژ نسبت به پاساژهای مدرن امکانات چندانی ندارد ولی برای خریدهای دم دستی و روزمره مانند عینک، انواع لباس، لوازم ورزشی و اکسسوری و… بسیار مناسب است.

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان امام

مجتمع تجاری امیرکبیر

خیابان خیام مرکز فروشگاه‌ها و مجتمع‌های تجاری بزرگ در ارومیه است. مرکز تجاری امیرکبیر از جمله مراکز خرید معروفی است که در این خیابان قرار دارد. این مجتمع تجاری از معماری زیبایی برخوردار است و شما می‌توانید انواع، پوشاک و کالاهای موردنیاز خود را به راحتی از این مرکز تهیه کنید.

آدرس: ارومیه، خیابان خیام جنوبی، مجتمع تجاری امیرکبیر

 اوریاد مال

مجتمع تجاری اوریاد ارومیه

اوریاد مال لوکس‌ترین و بزرگ‌ترین مرکز خرید ارومیه است که مساحتی بالغ بر ۲۰ هکتار با زیربنای ۴۰۰ متر مربع دارد. از نظر موقعیت مکانی اوریاد در یکی از بهترین مناطق ارومیه در خیابان دانشکده قرار گرفته است. این مرکز تجاری بزرگ در کنار پارک زیبای گوللرباغی قرار داد.

آدرس: شهر ارومیه محله نوروز آباد خیابان بهشتی خیابان فدک خیابان آب

 پاساژ پردیس ارومیه

این پاساژ جز فروشگاه‌های لوکس ارومیه است که در ۶ طبقه طراحی شده است. پاساژ پردیس ارائه دهنده انواع محصولات برند و غیربرند در حوزه پوشاک، زیورآلات، کیف و کفش و … است. آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان استادان، مجتمع تجاری پردیس ارومیه

مجتمع تجاری میلاد نور

مجتمع تجاری میلاد نور ارومیه در ۶ طبقه طراحی شده و جز  پررفت و آمدترین مراکز خرید ارومیه است.

این مرکز دارای مغازه‌ها و فروشگاه‌های متنوع لباس، زیورآلات، کیف و کفش و… است. به لحاظ دسترسی یکی از خوش مسیرترین مجتمع‌های تجاری است که اجناسی با قیمت مناسب ارائه می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های مجتمع تجاری میلاد نور ارومیه می‌توان به کافه و رستوران‌های این مجتمع اشاره کرد که بعد از یک خرید طولانی گذراندن وقت و خوردن غذایی دلچسب در این مکان‌ها لذت آن خرید را دوچندان می‌کند. بهترین فروشگاه‌های ارومیه در مجتمع تجاری میلاد نور قرار دارد.

آدرس : ارومیه، خیابان استادان، مجتمع تجاری میلاد نور

مجتمع تجاری طوبی

مجتمع تجاری طوبی جز مراکز خرید تقریبا لوکس ارومیه است که دارای فروشگاه‌های متنوعی است. در این مرکز خرید محصولات گوناگونی از جمله لوازم آرایشی، زیورآلات و کیف و کفش به فروش می‌رسد. یکی از امکانات مثبتی که این مجموعه دارد وجود پارکینگ طبقاتی در خیابان شلوغ امام است.

آدرس: ارومیه، خیابان امام، بعد از کوی هشتم، مجتمع تجاری طوبی

پاساژ آذربایجان

پاساژ آذربایجان ارومیه

با گشت و گذار در مرکز خرید آذربایجان می‌توانید انواع زیورآلات، لباس و لوازم جانبی موبایل را از این پاساژ خریداری نمایید. این مرکز خرید دارای طراحی زیبا و ویژه ایست که خرید از آن به لحاظ اقتصادی هم مقرون به صرفه است.

 آدرس: خیابان خیام، فلکه خیام، پاساژ آذربایجان

بازارچه مرزی سرو

معمولا شهرهای مرزی مانند ارومیه دارای یک بازارچه مرزی نیز هستند. بازارچه مرزی سرو یک بازارچه با فروشگاه‌های متنوع، متشکل از محصولات وارداتی باکیفیت و با قیمت مناسب است. در این بازارچه می‌توانید انواع پوشاک مردانه و زنانه و لوازم آرایشی با برندهای معتبر را بیابید. این مکان با برخورداری از یک پارکینگ روباز و اجناس عالی در تمام طول سال گردشگران بسیاری را جذب می‌کند.

آدرس: آذربایجان غربی، سرو، ۵۵ کیلومتر به طرف گمرک سرو

مجتمع تجاری یاقوت

مجتمع تجاری یاقوت جز معروف‌ترین مراکز خرید در ارومیه است که در شهرک فرهنگیان ارومیه واقع شده است. این مجتمع در ۶ طبقه طراحی شده است که می‌توانید انواع پوشاک و لوازم آرایش خود را از فروشگاه‌های این مرکز تهیه کنید. در نزدیکی مجتمع تجاری یاقوت کافه‌ها و رستوران‌های متنوعی وجود دارد که می‌توانید در کنار خرید، خود را به یک نوشیدنی یا یک وعده غذایی دلچسب دعوت کنین.

آدرس: ارومیه، شهرک فرهنگیان، چهارراه شمالی، جنب پاساژ برلن، مجتمع تجاری یاقوت

پاساژ انصار

پاساژ انصار در ارومیه

پاساژ انصار از مراکز خرید قدیمی در ارومیه است که در دل مرکز شهر واقع شده است. نکته‌ای که این مرکز را نسبت به دیگر مراکز خرید در ارومیه متمایز کرده است، روباز بودن آن است. کالاهایی از جمله کیف و کفش مجلسی، کارت دعوت عروسی و کارهای چاپی را می‌توانید در این پاساژ جویا شوید.

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان امام

پاساژ پاکو ارومیه

پاساژ پاکو هم از آن دست پاساژهای جمع وجور در سه طبقه است که دارای فروشگاه‌های متنوع لباس، اکسسوری و لوازم آرایش است. این مجتمع نیز در شهرک فرهنگیان ارومیه واقع شده است.

آدرس: ارومیه، گلستان، بلوار فرهنگیان، خ شمالی

حالا نوبتی هم باشد، نوبت معرفی بازارهای قدیمی و سنتی ارومیه است که در ادامه چند تا از معروف‌ترین آنها را معرفی خواهیم کرد.

 بازار سنتی ارومیه

بازار سنتی ارومیه

بازار سنتی ارومیه یکی از قدیمی‌ترین بازارهای ارومیه است که از زمان صفویه به جای مانده است. این بازار علاوه بر برخورداری از معماری زیبا دارای نمادی گنبدی شکل است که تمامی سراهای قدیمی را در خود جای داده است.

 این بازار مساحتی به طول ۶۰ هزار متر مربع دارد و روزانه خریداران و گردشگران زیادی از بازار ارومیه دیدن می‌کنند. در بازار سنتی متنوع ترین فروشگاه های ارومیه از جمله فرش دستبافت، عطر فروشی، طلاهای پر زرق و برق، پوشاک و … است.

حتی اگر خریدی هم نداشته باشید قدم زدن در دل بازار ارومیه و تماشای سراها و تیمچه‌ها بسیار لذت بخش خواهد بود. بازار سنتی واقع در جنوب شرقی ارومیه، مابین خیابان امام و بعثت است. ارومیه علاوه بر بازارهای سنتی دارای بازار‌های لوکس و مدرنی است که شاید این روزها طرفداران بیشتری نسبت به بازارهای قدیمی داشته باشد.

بازار شیخ تپه ارومیه

بازار شیخ تپه ارومیه یکی از بازارهای معروف در بخش شمالی این شهر است که دارای ۱۰۰ فروشگاه متنوع از جمله مانتو، لباس، پوشاک، بافتنی، فرش، لباس‌های محلی، حلوا، شیرینی‌های محلی، سفال، اکسسوری و … است. در این مرکز همچنین می‌توانید بهترین غذاها را در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های آن تست کنید. بازار شیخ تپه به دلیل برخورداری از معماری سنتی، در بین گردشگران از جذابیت زیادی برخوردار است. در این بازار علاوه بر خرید کالاهای محلی و روزمره با فرهنگ و زندگی مردم بومی نیز آشنا می‌شوید.

آدرس: ارومیه،بلوار نبوت(شیخ تپه)، بازار شیخ تپه

 بازار سومون آباد( بازار خلیج فارس)

بازار سومون آباد یا خلیج فارس در محله قدیمی سومون آباد قرار دارد که دو راسته اصلی آن واقع در خیابان نشاط است. این بازار کاملا به دور از محدوده خانه‌های مسکونی و خیابان‌های بزرگ است. در این بازار انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، لوازم آرایشی و بهداشتی از برندهای معروف و معتبر یافت می‌شود. از پاساژهای معروف بازار سومون آباد می‌توان به پاساژ داریوش و پاساژ فربد اشاره کرد.

آدرس: ارومیه، خیابان نشاط، بازار سومون آباد(خلیج فارس)

بازار خیابان آهندوست ارومیه

بازار خیابان آهندوست ارومیه دقیقا مثل بازار امین حضور تهران، بورس لوازم خانگی است با این تفاوت که در این خیابان علاوه بر لوازم خانگی می‌توانید پوشاک و سایر لوازم مورد نیاز خود را تهیه کنید. آهندوست جز خیابان‌های پر رفت و آمد ارومیه است که دارای رستوران‌های متنوعی نیز است.

آدرس: ارومیه، خیابان آهندوست، بازار آهندوست ارومیه

بازار خیابان خیام جنوبی

خیابان خیام از آن دست خیابان‌های معروف شهر ارومیه است که در محدوده بازار بزرگ قرار گرفته است. خیابان خیام جنوبی کاملا سنگ فرش و محل گذر عابران است به همین دلیل ورود ماشین به این خیابان ممنوع است.

در هر دو طرف خیابان خیام جنوبی ارومیه مغازه‌ها و فروشگاه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید با گذر از این خیابان از مغازه‌های آن نیز دیدن و خرید کنید. خیابان خیام جنوبی به دلیل قرار گرفتن در مرکز شهر بسیار شلوغ و پر رفت و آمد است.

همان طور که اشاره شد در اطراف این خیابان بازار‌های دیگری از جمله بازار بزرگ نیز وجود دارد. بنابراین می‌توانید علاوه بر گشت و گذار و خرید در این خیابان از بازار‌ها و فروشگاه های دیگر نیز دیدن کنید.

آدرس: ارومیه، خیابان امام، خیابان خیام جنوبی، بازار خیابان خیام جنوبی

جمع بندی

در این مقاله تمامی مراکز خرید ارومیه را به تفکیک بازار مدرن و سنتی برایتان شرح دادیم. اگر تا اینجای مقاله ما را همراهی کرده‌ باشید، قطعا با بیشتر مراکز خرید ارومیه برای داشتن یک سفر لذت بخش، آشنا شدید. همچنین می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد شهر ارومیه و آشنایی با دیگر جاهای دیدنی این شهر، مقاله جاهای دیدنی ارومیه را مطالعه نمایید.

۶ پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند