بهترین مراکز خرید ایران

خانهمجله سیتادیوممجله سیتادیومبهترین مراکز خرید ایران

بهترین مراکز خرید در ایران

مقدمه 

در این مقاله لیست کاملی از بهترین مراکز خرید در ایران را به طور مفصل شرح خواهیم داد. با خواندن این مقاله محال است که حتی نیازی به سرچ کردن مرکز خریدی مهم در شهری از ایران باشید چرا که مهم ترین‌ها و بهترین در همین لیست آورده شده است. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ایران مال

ایران مال-مرکز خرید

مجتمع تجاری تفریحی ایران مال بزرگ ترین مرکز خرید ایران است که نخستین فاز آن در سال ۱۳۹۷ به بهره برداری رسید و همچنان در حال گسترش است. این مجموعه با برخورداری از فضاهای متنوع تفریحی، به یکی از قطب‌های مهم گردشگری در تهران تبدیل شده است. مساحت ایران مال یک میلیون و ۶۶۹ هزار و ۵۰۴ مترمربع هم تراز با بزرگ ترین مال‌های دنیا است. تعداد فروشگاه های این مجموعه بسیار زیاد است، به طوریکه که اگر بخواهید از هر مغازه تنها به مدت پنج دقیقه هم دیدن کنید، در حدود ۳ روز زمان می برد که کل ایران مال را ببینید. این مجموعه وسیع علاوه بر تعدد فروشگاه ها از فضاهای تفریحی و امکانات رفاهی ویژه ای چون رستوران و کافی شاپ، شهربازی، پردیس سینمایی، مجموعه ورزشی، هتل و پارکینگ برخوردار است. بخش های دیدنی ایران مال شامل مسجد جامع، باغ ماهان، باغ دیدار، تیمچه سنتی، کتابخانه، تالار آینه، ایوان اشراق، شربت‌خانه و باغ رستوران ملل است. ساعت کاری ایران مال به جز ایام تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۲۲ خواهد بود.

آدرس ایران مال: تهران، اتوبان شهید همت(غرب)، اتوبان شهید خرازی، ایران‌مال

سیتی سنتر اصفهان

سیتی سنتر اصفهان-بهترین مراکز خرید ایران

سیتی سنتر اصفهان مرکز خرید بزرگ و مجهزی است که یکی از مراکز بزرگ خرید در جهان به شمار می‌آید. سیتی سنتر اصفهان از سه طبقه با ۷۵۰ واحد تجاری شامل فروشگاه‌ها، دفاتر هواپیمایی، صرافی، نمازخانه، شعب مختلف بانکی، فودکورت و رستوران تشکیل شده است. فروشگاه های این مجموعه متشکل از مجموعه برندهای گران قیمت و کالاهای مقرون به صرفه تر هست که برای همه قشرهای جوامع طراحی شده است. ساعت کاری سینی سنتر اصفهان همه روزه از ۱۰ تا ۲۴ است. امکانات رفاهی سیتی سنتر اصفهان شامل شهربازی کهکشان عجایب، پردیس سینمایی، سالن همایش، موزه، نگارخانه، کافه و رستوران و فودکورت، هتل، دانشگاه علمی کاربردی، پارکینگ و مرکز درمانی است.

آدرس سیتی سنتر اصفهان: اصفهان، بزرگراه شهید دستجردی، مرکز تجاری و تفریحی سیتی سنتر 

خلیج فارس شیراز

خلیج فارس شیراز- بهترین مرکز خرید

مجتمع خلیج فارس شیراز از جذاب ترین و لوکس ترین مراکز خرید در شیراز است که از مساحت بالغ بر ۵۰۰ هزار متر مربع برخوردار است. این مجموعه به عنوان ششمین مرکز خرید بزرگ دنیا، در فروردین ۱۳۹۱ به بهره برداری کامل رسید. خلیج فارس شیراز دارای ۲۵۰۰ فروشگاه بزرگ و کوچک، امکانات رفاهی چون شهربازی، هتل ۵ ستاره، سینما، هایپرمارکت، سالن‌های ورزشی و پارکینگی عظیمی به ظرفیت ۵۵۰۰ خودرو است. این مجموعه دارای فضاهای بیرونی زیباییست که با حوض، آبنماهای بزرگ و موزیکال و ستون‌هایی به شکل ستون‌های تخت جمشید مزین شده است. از بازارهای مرکز خلیج خلیج فارس می توان به بازار ۱ و ۲ تبریشم اشاره کرد که کالاهای لوکس و مجللی چون قالی و قالیچه های گران قیمت در این بخش به فروش می رسد. جام جم ۱ دیگر بازار این مجتمع است که دقیقا در مرکز مجموعه قرار گرفته است. این بخش شامل بانک‌ها، کافی‌شاپ‌های ایتالیایی و صرافی‌های معتبر است. ساعت کاری مجتمع تجاری شیراز همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۲۲ است.

آدرس مجتمع خلیج فارس شیراز: بزرگراه دکتر حسابی، ابتدای ورودی شهرک جدید صدرا

سیتادیوم ارومیه

سیتادیوم-بهترین مراکز خرید در ایران

سیتادیوم ارومیه بزرگ ترین مرکز خرید شمال غرب ایران که با مساحت ۵۳۵۰۰ مترمربع در دو فاز طراحی شده که شامل کاربری‌های تجاری، اداری، مسکونی، فرهنگی، خدماتی و تفریحی است. در سال ۱۳۹۹ به بهره برداری رسیده است. سیتادیوم از فروشگاه‌های متنوع برندهای برتر ایرانی تشکیل شده و دارای امکانات رفاهی چون پارکینگ، هایپر استار، فودهال بزرگ سیتامیت، کافه و رستوران، شهربازی، کیدزکلاب و… برخوردار است. یکی از نکاتی که بر جذابیت این مجموعه افزوده برگزاری ایونت‌های متنوع فرهنگی با مناسبت‌های خاص است. لازم به ذکر است که واحدهای تجاری مجموعه بزرگ سیتادیوم همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۲ باز است.

ادرس سیتادیوم ارومیه: ارومیه، انتهای بلوار سعدی ۲، میدان طریقت

سیتادیوم رشت

سیتادیوم رشت-لهترین مرکز خرید ایران

مجموعه تجاری تفریحی زنجیره‌ای سیتادیوم بعد از افتتاح اولین شعبه در ارومیه در شهر رشت نیز افتتاح شد. این مجموعه در زمینه به مساحت ۵۱,۳۰۶ متر مربع و زیربنای مفید ۱۵۴,۷۲۰ متر مربع احداث شده است.  سیتادیوم رشت از ۳۵۳ واحد تجاری متشکل از برندهای داخلی و خارجی تشکیل شده است. این مرکز خرید بزرگ از امکانات متنوعی چون خانه بازی، رستوران و کافی شاپ، سینما، تئاتر، سالن‌های ورزشی برای بانوان و آقایان و پارکینگ تشکیل شده است.

آرمیتاژ مشهد

آرمیتاژ مشهد-بهترین مراکز خرید ایران

برج آرمیتاژ بلندترین برج شمال شرق ایران با مساحت ۹۵۰۰ متر مربع است که در ۳۴ طبقه طراحی شده است. از جمله امکانات رفاهی این مرکز خرید می توان به شهربازی، صرافی، سالن های کنفرانس، دفتر پیشخوان، روف گاردن، فود کوت، کافه، کلوپ ورزشی، کارواش، پارکینگ، آرایشگاه، خدمات خودرو و گالری هنری اشاره کرد. ۴ طبقه اول برج آرمیتاژ متشکل از فروشگاه‌های متنوع برند در اصناف پوشاک، جواهرات، ساعت، ادکلن، محصولات چرم، کتاب‌فروشی، لوازم‌خانگی و غیره است. در واقع طبقات ۵ تا ۳۴ ویژه بخش اداری با متراژهای متفاوت است. بخش‌های دیگر این مرکز خرید مربوط به پردیس سینمایی، شهربازی کودکان، فود‌کورت و کلوپ ورزشی است. لازم به ذکر است که آرمیتاژ مشهد از سال ۱۳۹۵ افتتاح شده است.

ادرس آرمیتاژ مشهد: مشهد، بلوار معلم، بین معلم ۷۱ و ۷۳

لاله پارک تبریز

لاله پارک تبریز-بهترین مراکز خرید در ایران

لاله پارک تبریز یکی از بهترین مراکز خرید ایران است که با مساحت ۴۲,۹۳۹ متر مربع در سال ۱۳۹۱ افتتاح شد. مرکز خرید لاله پارک در شش طبقه ساخته شده و دارای فروشگاه‌های متنوع از برندهای برتر دنیا در زمینه های پوشاک، کیف و کفش، طلا و جواهر، لباس و لوازم ورزشی، لوازم خانگی، صوتی، تصویری، رستوران، کافی‌شاپ، بانک و سایر صنوف و خدمات است.

آدرس لاله پارک تبریز: تبریز، میدان شهید فهمیده

میکامال 

میکامال کیش

میکامال بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین مرکز خرید جنوب ایران است که در زمینی به مساحت ۳ و نیم هکتار با ۲۰۲ هزار مترمربع زیربنا است. این مجموعه هفت طبقه‌ای دارای ۲ پارکینگ مسقف با ظرفیت ۱۰۰۰ خودرو به همراه ۵ طبقه تجاری تفریحی است. در حدود ۱۵۰۰۰ متر مربع از کل مساحت میکامل مختص فضاهای تفریحی و حدود ۷۰۰۰۰ متر مربع مربوط به بخش تجاری است. میکامال کیش دارای امکانات تفریحی و رفاهی چون تونل باد، تلکابین،کافه و رستوران و پارکینگ است.

ادرس میکامال: ایران، کیش، بلوار فردوسی، میدان آبشار، مرکز خرید و تفریح میکامال

مهراد مال

مهرادمال کرج-بهترین مراکز خرید ایران

مهرادمال یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید در عظیمیه کرج است که متشکل از فروشگاه‌های برندهای معتبر، فودکورت، نمایشگاه، هایپرمارکت و پارکینگ است. مساحت اختصاص داده شده به واحدهای تجاری در حدود  ۱۰۰۰۰ متر مربع است که از طبقه همکف تا سوم را شامل می‌شود. این مجتمع از بنای زیبای ساخته شده است. در نزدیکی مهراد مال کرج مراکز مهمی رفاهی دیگری نیز وجود دارد به همین دلیل می توان گفت به لحاظ موقعیت جغرافیایی در یک منطقه استراتژیک خوبی قرار گرفته است. مهرادمال کرج همه روزه از ۱۰ صبح تا ۱۰ باز است.

آدرس مهراد مال: کرج، عظیمیه، بلوار شریعتی بین نیک نژاد شمالی و غلامی

سیتی سنتر یزد

سیتی سنتر یزد-بهترین مراکز خرید در ایران

سیتی سنتر یزد بزرگ ترن مرکز خرید در شهر تاریخی و زیبای یزد است که در ۸ طبقه با زیربنای کل ۸۴۱۷۶.۷۳ متر مربع طراحی شده است. این مرکز خرید دارای بیش از ۷۰۰ واحد تجاری با زیربنای بیش از ۳۵۰۰۰ متر مربع است. از امکانات رفاهی و تفریحی این مجموعه می توان به رستوران، کافه، تالار پذیرایی، هایپرمارکت، پارکینگ، آمفی تیاتر، شهربازی، سالن بولینگ و پیست پاتیناژ اشاره کرد.

آدرس سیتی سنتر یزد: صفائیه، میدان اطلسی، بلوار شهیدان اشرف، تقاطع پژوهش

بندرعباس مال

بندرعباس مال بهترین مرکز خرید ایرانبندرعباس مال یکی از بهترین مراکز خرید در جنوب ایران است که در زمینی به مساحت ۱۸۲۴۰ متر مربع با بیش از ۸۰۸۶۱ مترمربع زیربنا طراحی و احداث شده است. بندرعباس مال دارای امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری از جمله فروشگاه های متنوع، شهربازی، هایپر، سینما، فودکورت، رستوران، باشگاه ورزشی، پارکینگ و هتل ۵ ستاره با ظرفیت ۳۴ اتاق مجهز و لوکس است.

آدرس بندر عباس مال: بندرعباس، داروپخش، بلوار امام خمینی، خیابان ایثار

بوشهر مال

بوشهر مال یکی از مراکز تجاری لوکس است که در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید. از امکانات رفاهی این پروژه می توان به پردیس سینمایی و تئاتر، موزه فوتبال، موزه هنر، باشگاه بیلیارد، گالری، رستوران‌های ایرانی و بین المللی، هتل ۴ستاره، کافه، فودکورت و رستوران اشاره کرد.

آدرس بوشهر مال: بوشهر، بزرگراه خلیج فارس

طلای سفید

مجتمع تجاری طلای سفید

طلای سفید جزو شیک‌ترین و لوکس‌ترین مراکز خرید بجنورد است که در ۸ طبقه طراحی شده است. از این طبقات تعداد ۴ طبقه مختص بخش تجاری است. مجتمع تجاری طلای سفید دارای بنایی زیبا و چشم نواز است و از امکانات رفاهی چون فودکورت، سالن‌های سینمایی، شهربازی، فروشگاه‌های بزرگ صنایع دستی و… برخوردار است.

آدرس طلای سفید: خراسان شمالی، بجنورد، بلوار امام خمینی

تجارت جهانی قزوین

تجارت جهانی قزوین-بهترین مرکز خرید ایران

تجارت جهانی قزوین یکی از پروژه‌های عمرانی مهم در شهر قزوین است که در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید. زیربنای کلی این پروژه ۷۳۹۰۳ مترمربع است و به یکی از قطب‌های تجاری مهم کشور تبدیل شده است. این برج دارای ۱۹ دستگاه آسانسور مدرن و بخش‌های تجاری، اداری و مسکونی است.

آدرس تجارت جهانی قزوین: دهخدا،میدان میرعماد، بلوار میرعماد

استارمال

استارمال-بهترین مراکز خرید در ایران

استارمال بزرگ ترین و لوکس ترین مرکز خرید در اهواز است که به یکی از قطب‌های اقتصادی و حتی گردشگری در اهواز تبدیل شده است. این مجموعه دارای ۱۰ طبقه با ۲۳۰ واحد تجاری است. از دیگر امکانات استار مال اهواز میتوان به سالن بازی و تفریحی، پارکینگ، فروشگاه‌های برندهای معتبر و … اشاره کرد.

آدرس استارمال: اهواز، خیابان کیانپارس، خیابان ۱۷ شرقی

 لیلیوم

مرکز خرید لیلیوم-بهترین مراکز خرید در ایران

لیلیوم یکی از معدود مراکز خرید معروف و شیک در کرمانشاه است که این روزها به قطب تجاری این شهر تبدیل شده است. این مرکز خرید با برخورداری از انواع مغازه‌های پوشاک، شهربازی، فودکورت، رستوران، پارکینگ و … روزانه افراد زیادی از اهالی کرمانشاه و شهرهای دیگر را روانه این مقصد می‌‌کند. مرکز خرید لیلیوم دارای ۵ طبقه است که هرآنچه را نیاز داشته باشید می‌توانید تهیه کنید و از خریدتان رضایت کامل را داشته باشید.

آدرس لیلیوم: کرمانشاه،شهرک ژاندارمری،خ. محمودی

ال مال 

ال مال بزرگ مال زنجان

ال مال یکی از مراکز فوق لاکچری و بزرگ  با مساحت ۳۶۰۰۰ متر مربع در زنجان است که دارای انواع برندها و فروشگاه‌های معتبر است. این مرکز تجاری در قلب شهر زنجان واقع شده و به دلیلی معماری جذابی که دارد، چهره زیبایی به شهر بخشیده است.

آدرس ال مال: زنجان، شهرک کارمندان،بلوار مهدوی، خ ششم شرقی

 پانوراما

پانوراما-بهترین مرکز خرید زنجیره ای در ایران

مرکز خرید پانوراما یکی از مراکز تجاری زنجیره‌ای در ایران است که شعبه مازندران آن از محبوبیت ویژه‌ای در بین مردم این شهر و شهرهای اطراف برخوردار است. مجتمع تجاری پانوراما با مساحت ۳۴۰۰۰ متر مربع در ۶ طبقه طراحی شده است. اگر می‌خواهید خریدی مطمئن از فروشگاه‌های برند داشته باشید، مرکز خرید پانوراما یکی از بهترین گزینه‌ها در شهر چالوس است. از امکانات این مجتمع می توان به کافی شاپ‌های متعدد با منوهای ویژه، خانه‌های بازی، سینماهای ۵ بعدی و … اشاره کرد.

 رویال گرگان

رویال گرگان-بهترین مرکز خرید ایران

مرکز تجاری رویال گرگان یکی از بهترین مراکز خرید در این شهر است که در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع با زیربنای ۶۵۸۷ متر مربع واقع شده است. به لحاظ موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مکان های مهمی چون بیمارستان طالقانی اطفال و بیمارستان مسعود و بیمارستان دکتر موسوی و پمپ بنزین گلشهر و سالن زیبایی VIP مدادرنگی قرار گرفته است. این مرکز دارای ۶ طبقه تجاری، رستوران و پارکینگ طبقاتی است.

آدرس مرکز تجاری رویال: گرگان، بازرگانی، خیابان ولیعصر، خیابان عدالت سی و نهم

 زیگورات سنتر

زیگورات سنتر-بهترین مرکز خرید در ایران

زیگورات سنتر یکی از مراکز خرید جدید است که در سال ۱۴۰۰ با زیربنای کل ۳۸۰۰۰ متر مربع در ۴ طبقه به بهره برداری رسید. این مرکز خرید دارای برندهای مطرحی است، که همین امکان سبب شده تا بتوانید خریدی مطمئن را تجربه کنید. مرکز خرید زیگورات از ۸۱ واحد تجاری شامل فروشگاه، هایپرمارکت،، شهربازی، فودکورت و پارکینگ تشکیل شده است.

آدرس زیگورات سنتر:سیرجان، بلوار زندی نیا

بازار بزرگ آفتاب درخشان

بازار بزرگ افتاب درخشان کافه

بازار بزرگ آفتاب درخشان در زمینی به مساحت ۲،۲۰۰ متر مربع و با زیر بنای ۲۰،۰۰۰ هزار متر مربع واقع شده است. این مجتمع تجاری از سه طبقه تجاری به همراه ۵ طبقه پارکینگ با استفاده از جدیدترین تکنیک‌های هنر طراحی و معماری بنا شده است. بازار بزرگ آفتاب درخشان دارای ۱۲۷ واحد تجاری است که روزانه مقصد گردشگران و مسافرین است. لازم به ذکر است که این در این مرکز خرید کالاها هم به صورت عمده و هم تکی به فروش می‌‌رسد. در مجموع می توان گفت این مجتمع تجاری یکی از مهم ترین قطب‌های تجاری در ایران است.

آدرس بازار بزرگ آفتاب درخشان: بانه، بلوار آزادی

مجتمع تجاری اولدوز پاسارگاد

مجتمع تجاری اولدوز

این مجتمع دارای ساختمانی بلند و زیبا در اردبیل است که از فروشگاه‌های متنوعی برخوردار است. مجتمع تجاری اولدوز متشکل از انواع فروشگاه‌های لوازم خانگی، پوشاک بانوان، پوشاک آقایان، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم جانبی گوشی موبایل و… است. بعد از گشت و گذار خرید طولانی در این مجموعه می‌توانید برای استراحت در کافه و رستوران‌های مجتمع تجاری اولدوز وقت بگذارنید و یک وعده دلچسب را نوش جان کنید.

آدرس مجتمع تجاری اولدوز پاسارگاد: اردبیل، چهارراه ایستگاه سرعین، خیابان امام خمینی(ره)

جمع بندی

مراکز خرید نقش مهمی در زندگی شهری و پوشش‌دهی نیازهای جوامع دارند به همین دلیل اطلاع از مراکز خرید مهم در هر شهر و کشوری مساله مهمی است، چرا که هم برای افراد ساکن در آن شهر یا کشور و هم گردشگران کاربردی است. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات مفید و کاملی از مهم‌ترین مراکز خرید در ایران را به دست آورده باشید. اگر فکر می‌کنید نام مرکز خریدی مهم جا افتاده حتما برای ما کامنت بگذارید.

۵ پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند