۱۰ تا از بهترین مراکز خرید دنیا

خانهمجله سیتادیوممجله سیتادیوم۱۰ تا از بهترین مراکز خرید دنی...

بهترین مراکز خرید دنیا

 یکی از جذابیت‌های سفر به هر شهر و کشوری خرید کردن است؛ خرید کردن خاصیت درمانی دارد به بهتر شدن حال روحی شما کمک می‌کند. بنابراین شناختن بهترین مراکز خرید دنیا مساله مهمی است که به ۱۰ مورد از آنها در این مقاله اشاره کردیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

۱. دبی مال (Dubai Mall)، امارات متحده عربی

دبی مال-بهترین مراکز خرید دنیا

دبی مال یکی از لوکس‎‌ترین، بهترین و بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان است که در حوالی برج خلیفه قرار دارد. این مرکز خرید در سال ۲۰۰۸ بازگشایی شده و از مجموعه ۱۲۰۰ فروشگاه از برندهای برتر تا محصولات فرهنگی، کافه و رستوران‌های متنوع و فضاهای تفریحی بی‌نظیر برخوردار است.

دبی مال یک مجموعه کامل از هر جهت است که به لحاظ تفریحی یکی از نقاط استراتژیک دنیاست. از فضاهای تفریحی دبی مال می‌توان به آکواریوم، باغ وحش زیرآبی، دبی دینو، سینما ریل، پیست اسکیت روی یخ، کیدزانیا و آب‌نمای دبی مال اشاره کرد.

۲.ایستینیه پارک(IstinyePark shopping center)، ترکیه   

ایستینه پارک-ترکیه-مرکز خرید

مرکز خرید ایستینیه پارک یکی از معروف ترین و بهترین مجتمع‌های تجاری استانبول است که از مساحت ۸۵۲۵۰ متر مربع و ۲۹۱ فروشگاه برخوردار است. این مرکز از فضاهای سرپوشیده و باز بسیاری برخوردار است. غذاهای ترکی خوشمزه این مرکز خرید، زبانزد است. حتما اگر استانبول رفتید، غذاهای ایستینیه پارک را تست کنید. این مرکز خرید همچنین دارای یک بازار سنتی با معماری اصیل برگرفته از تاریخ ترکیه است.

۳. پاویلون(Pavilion)، مالزی

پاویلون بهترین مراکز خرید در دنیا-مالزی

پاویلیون یکی از مدرن‌ترین و شیک‌ترین مراکز خرید مالزی است که از طراحی فوق العاده زیبا برخوردار است. این مجموعه تجربه یک خرید بی‌نظیر به همراه تفریح و استراحت را برای شما به همراه می‌آورد. پاویلون در ۷ طبقه با مساحت ۱۳۰ هزار متر مربع ساخته شده است. پاویلون از نظر دسترسی در یکی از بهترین مناطق کوالالامپور دقیقا در مرکز شهر، واقع شده است. در مرکز خرید پاولیون حدود ۵۰۰ مغازه و فروشگاه با تنوع بالایی از برندهای بین‌المللی از انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی بهداشتی وجود دارد. بعد از یک خرید طولانی و لذت بخش می‌توانید در فودکورت پاویلون یک وعده دلچسپ را نوش جان کنید.

۴. سنترال ورلد (Central World Bangkok)، تایلند

سنترال وورد بانکوک-تایلند-بهترین مرکز خرید در دنیا

مرکز خرید سنترال ورلد بانکوک، بزرگ‌ترین مرکز خرید تایلند است که مساحت آن ۸۳۰۰۰۰ متر مربع است. این مجموعه از ۵۰۰ عدد فروشگاه، ۱۰۰ رستوران و ۱۵ سالن سینما، فضاهای تفریحی چون شهربازی، اسکی روی یخ و … برخوردار است. این مرکز خرید دارای طراحی بی‌نظیر دریافت نور طبیعی و قرار گیری لامپ‌ها در جهت بهتر نمایش دادن هر چه بیشتر برندهای مختلف است. مرکز خرید سنترال ورلد تایلند از امکانات دیگری چون یوگا و بدنسازی و فروشگاه‌های متنوعی از برندهای برتر چون زارا، تیم برلند، کلوین کلین، گپ، گس، کلارکس و … برخوردار است. سنترال ورلد بانکوک همچنین میزبان برنامه‌های جذابی از جمله رویدادها، نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی مختلف است. این مجتمع از خدمات هتلینگ و مراکز کنفرانس نیز برخوردار است.

۵.هرودز(Harrods)، انگلستان 

هارودز انگلستان-بهترین مراکز خرید دنیا

مرکز خرید هرودز که با نام هارودز هم شناخته می‌شود یکی از بزرگ ترین مراکز خرید چند منظوره در لندن است که در جاده برامپتون واقع شده است. مرکز خرید هرودز از نمای زیبایی با قدمت ۱۶۷ ساله برخوردار است. این مجموعه لوکس از هفت طبقه و ۳۳۰ فروشگاه متنوع تشکیل شده است. مرکز خرید هرودز بی شک یکی از بهترین مراکز خرید در اروپا است که سالانه گردشگران بسیاری هم از سراسر جهان جذب می‌کند.

۶.گالری لافایت (Galeries Lafayette)، فرانسه

گالری لافایت-فرانسه-بهترین مجتمع های تجاری دنیا

گالری لافایت یکی از مراکز لوکس و زنجیره ای در پاریس است که شعبه اصلی آن در «بلوار اوسمان» (Boulevard Haussmann) واقع شده است. این مرکز خرید علاوه بر پاریس در کشورهای دیگر هم شعبه دارد. گالری لافایت برند مشهور و باشکوه فرانسوی است که اگر به این مرکز خرید سر بزنید تجربه‌ای تکرار نشدنی از دنیای مد را تجربه خواهید کرد. مرکز خرید لافایت دارای ۲۵۰۰ برند خلاق است که در زمینی به مساحت ۷۰،۰۰۰ مترمربع به نمایش گذاشته می‌شوند. اگر به پاریس سفر کردید حتما از گالری لافایت دیدن کنید.

۷.گینزا (Ginza)، ژاپن 

مرکز خرید گینزا ژاپن

گینزا یکی از مراکز خرید لوکس در ژاپن است که بیشتر برندهای مطرح دنیا در این مرکز قرار دارند. برندهایی چون دیور،لویز ویتون، زارا، یونیکلو در مجتمع‌های تجاری واقع در گینزا پیدا می‌شوند. علاوه بر فروشگاه‌های برندهای معتبر، تعداد زیادی مغازه و گالری مقرون به صرفه هم در مرکز خرید گینزا وجود دارد که افراد با هر سلیقه و بودجه‌ای می‌توانند بهترین خریدها را داشته باشند.

مرکز خرید گینزا تجربه‌ای بی نظیر از خرید مدرن و سنتی را همزمان برایتان رقم خواهد زد. یکی دیگر از جذابیت‌های این مرکز خرید، اجرای گروه‌های بازیگری متفاوت و شاد است که در اطراف این خیابان به برگزاری برنامه‌ها و نمایش‌های متنوع و سرگرم کننده می‌پردازد که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

۸.ای اف سی (ifc mall)، چین

ای اف سی-چین

یکی از بهترین مراکز خرید در چین ای اف سی (ifc mall) است که از مساحتی معادل ۱۰۲هزار متر مربع برخوردار است. این مجموعه متشکل از ۱۸۰فروشگاه لوکس از برندهای معتبر است. کافه رستوران‌های واقع در مرکز خرید ای اف سی بهترین و با کیفیت ترین غذاهای چینی را به شما ارائه می‌دهند. از جمله برندهای معتبر و معروف موجود در ای اف سی مال، می‌توان به شنل، هرمس، دانهیل، تیفانی و جورجیو آرمانی اشاره کرد.

۹. تایم وارنر (Time Warner Center)، نیویورک

مرکز خرید وارنر در نیویورک

تایم وارنر در میدان مهم نیویورک و در حوالی ساختمان مرکزی CNN قرار دارد. مجتمع تجاری تایم وارنر از فروشگاه‌های لوکس برندهای معتبر برخودار است. از دیگر امکانات این مجتمع تجاری می توان به رستوران‌های باکیفت آن اشاره کرد. رستوران‌هایی با غذاهای بی نظیر و منظره زیبایی از شهر که لذت خوردن غذا را دوچندان می‌کند. در طبقات بالایی این مجتمع می‌توانید مناظر زیبایی از رودخانه هادسون و منظره‌های شهری زیبا از نیویورک را ببینید. مجتمع تجاری Time Warner Center از معماری مدرن و جذابی برخوردار است که چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند. این مرکز خرید چند منظوره امکاناتی برای خرید، سرگرمی، و تفریح فراهم کرده و تجربه‌ای لوکس و منحصر به فرد را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

۱۰. مرکز خرید ویلاجیو مال (Villaggio)، قطر

ویلاجیو مال-قطر

ویلاجیو مال از جذاب‌ترین و بهترین مراکز خرید در دوحه است که در محوطه‌ای به مساحت ۱۲۰۰۰۰ متر مربع ساخته شده است. این مجموعه از یک فضای بیرونی جذاب به علاوه تعداد ۲۰۰ فروشگاه تشکیل شده است که انواع برندهای ایرانی و داخلی را شامل می‌شود. علاوه بر این می‌توانید بعد از گشت و گذار و خرید در کافه و رستوران‌های جذاب این مال بنشینید و لذت ببرید. این مرکز خرید از محبوبیت بالایی در بین گردشگران نیز برخوردار است. از امکانات ویلاجیو می‌توان به به‌علاوه مرکز سرپوشیده اسکیت روی یخ، سالن بولینگ، کارتینگ، سالن بازی بیلیارد و سینمای چند بعدی اشاره کرد.

جمع بندی 

هر یک از این مراکز خرید تجربه‌های منحصر به فردی ارائه می‌دهند و به لحاظ محصولات، فرهنگ و ارتباط با مراجعه کنندگان، مشتریان را از سراسر جهان جلب کرده و تجربه خرید لذت بخش و به یادموندنی را ایجاد خواهند کرد

۴ پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند